Facebook Whatsapp Youtube

דרכי טיפול עבור מכורים

על מנת להתחיל גמילה ושיקום מהתמכרויות עליכם יהיה לפנות אל מרכז גמילה מקצועי שיוכל לעזור לכם לצאת מתוך מעגל הקסמים ההרסני הזה. זהו תהליך ארוך אך משתלם כשבסופו תוכלו לזכות חזרה בחיים ובבריאות שלכם.

תוכנית הטיפול במסגרת מכוני גמילה

גמילה מהתמכרויות אינה פשוטה כלל. היא עלולה לכלול תסמיני גמילה פיזיולוגיים וקשיים נפשיים. על מנת להתגבר עליהם בהצלחה, מרכז גמילה מקצועי יכלול במסגרת תוכנית הטיפול את הטיפולים הבאים:

  • טיפול פרטני – קיום פגישות אישיות עם מטפלים מוסמכים מספר פעמים בשבוע. מטרתן היא לסייע למטופל ברכישת דפוסי התנהגות והתמודדות בריאים, הפנמה של תהליכים ועיבוד משברים נפשיים מהעבר. המפגשים נועדו לחזר את "האני הפנימי" של המטופל.
  • טיפול קבוצתי – המפגשים הקבוצתיים מודרכים על ידי מטפלים מקצועיים. ניתן לחלוק בקבוצה את הקשיים והניצחונות הפרטיים שלכם ולהיחשף מול אנשים אשר מתמודדים עם תהליכים ומצבים שדומים לשלכם. ישנה חשיבות רבה למפגשים אלו. תוכלו לחלוק את אשר על ליבכם ולשמוע סיפורים מאנשים אחרים. תוכלו למצוא בעצמכם את הכוח להוות אוזן קשבת לאחרים ולתמוך גם בהם. זה צעד חשוב מאוד להתפתחות האישית שלכם.
  • השתלבות בקהילה – ישנה חשיבות רבה לשילוב המטופל בקהילה בצורה הדרגתית. שילוב זה יכול לעזור למטופל ללמוד מחדש איך כדאי להתנהל בסיטואציות חברתיות ובמסגרת תעסוקתית מבלי לחוש את הכמיהה למנת סם או כוס אלכוהול נוספת. גם אם בעבר החוויה הקהילתית גרמה למטופל לפנות להתמודדות שלילית, הרי שעכשיו הוא מחוזק בכל הכלים שרכש במהלך תהליך הגמילה ויהיה מסוגל לפעול בצורה נורמטיבית תוך קבלת כל התמיכה הנחוצה לו.

היזהרו מהתמכרות חליפית

אנשים רבים בעלי נטייה להתמכרויות עלולים להחליף התמכרות אחת באחרת. העובדה הזו נובעת לרוב מתוך הרצון למלא את החסר בגורם אחר, אליו מתמכרים מחדש. תהליך הגמילה הוא לא פשוט ומרכז הגמילה "רוח בכפר" יסייע לכם להתגבר בהצלחה על ההתמכרות מאלכוהול וסמים מבלי לשלוח אתכם למדרון חלקלק לסוג התמכרות אחרת.

מעוניין להתחיל מחדש? אנחנו המקום הנכון

השאר פרטים ונתחיל בדרך חדשה

    קידום אתרים בגוגל